Használjuk ki az újdonságok erejét!

Egyre többen nézegetik a weboldalakat a mindennapokban, ha pedig feltévednek például az Instagramra, szinte biztos, hogy aminél először leragadnak, az a blog. Sokakban felmerülhet a gondolat: én is meg tudom csinálni? Igen, Ön is képes rá, de ezt is meg kell tanulni.

Mi az a blog?

A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, ami ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és nyilvánosan elérhető-e. A blogok leggyakrabban fordított időrendi sorrendben vannak. A blogok többsége nyilvános weblapként működik, minden internethasználó által elérhetően. A vlog pedig nem más, mint a video blog, amin a szöveges tartalom mellett vagy helyett, a mozgóképes tartalmak válnak uralkodóvá.

A blogok sokszor naplók, személyes tartalmakat, véleményeket, meglátásokat tartalmaznak, amelyekről a szerzőjük azt feltételezi, hogy másokat is érdekelhetnek. Ez kérdéseket vett fel:

  • Mennyire egészséges az egész világgal megosztani azokat a bensőséges eseményeket, amelyek talán inkább csak a családunkra vagy szűk baráti körünkre tartozik? Például párkapcsolat, gyerekszülés, egészség.
  • Mennyire lehet őszinte egy-egy bejegyzés? Ha nem az a cél, hogy azt mindenki olvassa, akkor miért hozza nyilvánosságra?
  • Mit egészséges feltenni egy blogra? Mikor válik egy blog a szentimentalizmus és a kényszeres magamutogatás terepévé?

A legsikeresebbek általában azok, amelyek nem túl személyes hangvételűek, inkább gyakorlati célt szolgálnak. Egy-egy személy megosztja másokkal például a tapasztalatait, receptjeit, filmekkel, zenével kapcsolatos érzéseit, vagy éppen meg akarja nevettetni az oldalra látogató személyeket.

Tippeket adhat, tanácsot kérhet, véleményvezér lehet. Sokan nem tudják, de az utóbbi a magyar fordítása a híres influencer szónak. Ezek a személyek nagy népszerűségnek örvendenek, egyaránt fent vannak a Youtube-on, Instagrammon, Facebookon is. Videókat készítenek, hirdetéseket tesznek fel, reklámoznak bizonyos termékeket, szolgáltatásokat, amiket a márkák szponzorálnak.

Az internet elég nagy, ezért a fentiekbe Ön is belekezdhet, azonban érdekesnek kell maradnia. Egész napos program lehet a temérdek e-mail megválaszolása, a reklámanyagok elfogadása, nem beszélve a videók vágásáról. Ezért mértéket kell tartani, megtalálni az egyensúlyt a munka és magánélet között.

Podcast jelentése

Olyan blog sorozat, amit a létrehozója könnyen elérhetővé tesz online fogyasztásra vagy feliratkozás alapú letöltésre. Olyan ez, mint egy rádió adás, csak az interneten lehet meghallgatni. A csatornára való feliratkozás által az egyes epizódok automatikusan letöltődnek a számítógépre, zenelejátszóra vagy mobiltelefonra. Ettől kezdve akkor hallgathatja meg az adásokat, amikor csak szeretné.

A letöltött podcast epizódokat akár előre vagy hátra tekerheti, többször meghallgatva az Önnek legérdekesebb részt. Ön is indíthat ilyen csatornát, ha van mondanivalója, amit az adásokon keresztül megosztana a hallgatóival. Sok különböző podcast alkalmazás létezik. A legismertebbek talán az iTunes és a Stitcher, de akár iPhone-ra vagy Android telefonra is letölthet más alkalmazásokat.

Hogyan készíthet saját podcastot?

A podcast készítésben az Auphonic hangfelvétel utófeldolgozást segítő weboldala és az ahhoz tartozó mobiltelefonos hangfelvevő alkalmazások valamelyike lesz a segítségére. Rengeteg más hangfelvevő applikációval is el tudja kezdeni a podcast készítést, de az Auphonicot kifejezetten úgy építették fel, hogy segítse a podcastereket és a rádiósokat a hangfelvétel készítésében és az utófeldolgozásában. Amikor elkészül a hangfelvétel a telefonon és megnyomja a feltöltést egy sor mágikus lépés következik, azonban kiváló minőségű adás lesz az eredménye. A podcast adás megjelenhet szolgáltatásban, a közösségi média oldalain, és archiválódik, ha éppen az alkalmazásokkal történne valami.

Facebook kampány

Mielőtt hozzákezdene, fontos meghatározni, milyen hirdetési célok elérhetőek Önnek és ezek miként segíthetik elő az üzleti céljai elérését. Mindegyik cél más előnyt kínál. Egy jól strukturált Facebook kampány általában jobban teljesít. Több hirdetéssorozatot és egy hirdetéssorozat több hirdetést is tartalmazhat.

Ezek helyes használatával nemcsak a költségkeretet tudja majd eredményesebben felhasználni, de a későbbiekben több olvasót is elérhet. Nagyon fontos, hogy megfelelően állítsa be a Facebook hirdetési fiókját, különben sok problémával fog találkozni, sőt, a közösségi oldal le is tilthatja a hirdetéseit. A Facebook kampány és a hirdetéssorozat lényegében megkíván némi technikai tudást, de ez könnyen és gyorsan elsajátítható.

Mára a közösségi oldalak az információszerzés jellemző és megszokott terepévé váltak. Nemcsak a rendőrség, az adóhivatal és egyéb hivatalos szervek figyelik, de a munkáltatók is rákeresnek a hozzájuk jelentkező álláskeresőkre. Napjainkban a közszereplőknek, intézményeknek is van profiljuk, hogy saját magukról elterjesszék azokat a tudnivalókat, amelyeket érdekükben áll tudatni a világgal. Okosan kihasználva a világháló adta lehetőségeket, csak nyerni lehet!