Online marketing fogalma Magyarországon

Online marketing fogalma

Online marketing fogalma
Online marketing fogalma
Az internetes marketing egyre nagyobb teret hódít itthon is. Több olyan átlátható eszközt használ fel, amelyekkel hatékonyabbá lehet tenni a marketing szakemberek munkáját. Nagyon népszerű a webanalitikai, a keresőmarketing, a mobilmarketing, az e-mail, a hírlevelek, a blogok, a bannerhirdetések és a linkkampányok. Idesorolhatóak a sajtóközlemények is, valamint a különböző fórumok használata is. Az online marketing egy minőségi tevékenység, ami nemcsak a fent említett eszközök használatát jelenti. Az internetes marketing az eladó és az egyszemélyes piac közötti kapcsolatot teremti meg. Piackutatási célokat is szolgál, hiszen az internet segítségével fel kell keresni a vásárlókat és azok igényeit. Az internet, mint vásárlási csatorna jelenik meg. Az online marketing tevékenységek, a marketing hírlevelek, ennek megfelelően 5 csoportra oszthatóak. Elsősorban eladni szeretnénk vele, a használatával csak növelni lehet egy termék vagy szolgáltatás iránt keresletet. Nemcsak új vásárlókat lehet vele szerezni, hanem a régieket is megtartani. A levél értéket ad, plusz előnyöket, új információkat ad egy bizonyos termékről vagy szolgáltatásról. A hírlevéllel egy közelebbi kapcsolat alakulhat ki a vevő és az eladó között. Itt érdemes kérdőíveket is bevonni a munkába. Az online marketing megtakarít, hiszen nem kell nyomdai és postai költségekben gondolkodni. Nem utolsó sorban, segít megerősíteni egy márka névértékét. Az online marketing hazai szabályozását a 2008. évi XLVIII. törvényben határozták meg.