Online marketing fogalma Magyarországon
Az internetes marketing egyre nagyobb teret hódít itthon is. Több olyan átlátható eszközt használ fel, amelyekkel hatékonyabbá lehet tenni a marketing szakemberek munkáját. Nagyon népszerű a webanalitikai, a keresőmarketing, a mobilmarketing, az e-mail, a hírlevelek, a blogok, a bannerhirdetések és a linkkampányok. Idesorolhatóak a sajtóközlemények is, valamint a különböző fórumok használata is. Az online marketing egy minőségi tevékenység, ami nemcsak a fent említett eszközök használatát jelenti. Az internetes marketing az eladó és az egyszemélyes piac közötti kapcsolatot teremti meg. Piackutatási célokat is szolgál, hiszen az internet segítségével fel kell keresni a vásárlókat és azok igényeit. Az internet, mint vásárlási csatorna jelenik meg. Az online marketing tevékenységek, a marketing hírlevelek, ennek megfelelően 5 csoportra oszthatóak. Elsősorban eladni szeretnénk vele, a használatával csak növelni lehet egy termék vagy szolgáltatás iránt keresletet. Nemcsak új vásárlókat lehet vele szerezni, hanem a régieket is megtartani. A levél értéket ad, plusz előnyöket, új információkat ad egy bizonyos termékről vagy szolgáltatásról. A hírlevéllel egy közelebbi kapcsolat alakulhat ki a vevő és az eladó között. Itt érdemes kérdőíveket is bevonni a munkába. Az online marketing megtakarít, hiszen nem kell nyomdai és postai költségekben gondolkodni. Nem utolsó sorban, segít megerősíteni egy márka névértékét. Az online marketing hazai szabályozását a 2008. évi XLVIII. törvényben határozták meg.