A keresőoptimalizáláson egy weblap sikere múlik
Egy honlapot nem elegendő csak a megfelelő dizájnnal ellátni, ugyanis szükség van online marketing kampányra is, amelyen igazából egy weblap sikere múlik. A szakszerűen elvégzett keresőoptimalizálás minden esetben meghozza a gyümölcsét.
Amikor a Google-ban rákeresünk egy kulcsszó alapján valamilyen honlapra, akkor azoknak a sorendje soha nem véletlenszerű. Egy bizonyos algoritmus alapján vannak a találati listákban előrébb sorolva az értékesnek minősülő weblapok. A keresőoptimalizálás során egy weblap számára minél több hivatkozást, linket kell legyártani. Ettől lesz a Google-nak egy honlap értékes, hiszen minél többen hivatkoznak arra, azon feltehetőleg a tartalom is releváns és információban gazdag.
A keresőoptimalizálást szakemberre kell bízni, mert egy pontos online kampányt kell kidolgozni. Ha nem szakszerűen van elvégezve, akkor előfordulhat, hogy még ártunk is a honlapunk számára. Több hónapon keresztül kell tartania egy online marketing kampánynak. Tehát nem szabad már napokon belül remélni a jobb látogatottsági adatokat.
Fontos, hogy egy honlap minél előrébb legyen a Google találati eredményei között. Egy átlagos internetező ugyanis maximum a harmadik oldalig nézi meg, hogy az adott kulcsszóra milyen portálok jelennek meg.
A keresőoptimalizálás lényege, hogy minél többen és minél egyszerűbben megtalálják a weblapot. Online áruházak esetében kifejezetten fontos a Google első oldalain való megjelenés, hiszen ettől függ a forgalom, a bevétel és végső soron a profit nagysága is.