A hirdetések új generációja

A helyén kezelt, profin kivitelezett hirdetéskezelés tipikusan az a kategória, ami nem hiányozhat a mai modern sikeres vállalkozás arzenáljából. A marketing fogalma és mikéntjei rengeteget változtak az elmúlt évek folyamán. Ez a forradalmi változás az internetes közösségi platformok robbanásszerű elterjedésével és hatalmas méreteket öltött népszerűségével áll párhuzamban.

A direkt promócióktól az online szféráig

Tevékenységi körtől és profiltól függetlenül, a cégtulajdonosok osztoznak egy közös célban: haszonszerzési célzattal az adott szolgáltatást vagy terméket minél szélesebb körben akarják megismertetni a nagyérdeművel. Ebben segítik őket a reklámok. A hagyományos marketinges eszközök ideje lejárt. A direkt promóciók és a POS megjelenések (Point of Sales, avagy az adott üzlethelyiségen belül a promotálni kívánt termék kihelyezése, fókuszba állítása) relevanciája egyre inkább a háttérbe szorul, a vásárlás, így pedig a reklám színtere is átkerül egy „láthatatlan” térbe, az online világba.

Lépést kell tartani

Annak, aki nem szeretne lemaradni, ezzel egyetemben pedig elesni a profit lehetőségétől, muszáj lépést tartania a változással. Manapság szinte már mindenki elérhető az internet. Cégvezetőként ezt az aduászt kell kihasználni, méghozzá okosabban, mint a konkurencia. Ennek tükrében, a hirdetéskezelés mondhatni az egyik legfontosabb kulcsszerepet tölti be az vállalkozásunk életében.

Hirdetéskezelés – komplexebb, mint azt gondolnánk!

A hirdetéskezelés összetett témakör. Minden olyan folyamatot, hirdetési tevékenységet, illetve azok menedzselését, ellenőrzését magába foglalja, ami az adott vállalkozást érinti. A profi hirdetéskezelés több rétegből áll, többek között a médiastratégia megalapozásából, a közvetíteni kívánt üzenet kidolgozásából, a hirdetésre szánt költségvetés megtervezéséből, a hirdetéssel elérni kívánt célok lehető legpontosabb meghatározásából és a megfelelő célközönség kiválasztásából.

Nem kell mindenkihez szólni

Legyen bármilyen jó a termékünk vagy a szolgáltatásunk, nem fog mindenkit levenni a lábáról. Ennél fogva, a hirdetésekkel nem muszáj, sőt, nem is kell mindenkit megszólítani. Az okosan megtervezett stratégiával szűkíthetjük a megszólítani kívánt személyek körét, vagyis a célközönséget. Így a kampányunkkal valóban azokat érjük el, akikből jó eséllyel potenciális vevők, ügyfelek válnak. Ha így teszünk és fókuszáltan célozzuk meg a közönségünket, nemcsak időt és energiát spórolunk meg, de a tűpontosan kivitelezett marketingkampánnyal pénzt is megtakarítunk.

Social média marketing, avagy a fénysebességgel terjedő tartalom

Legyen szó az éppen aktuális hírekről vagy bármilyen szórakoztató jellegű tartalomról, néhány kattintással az egész világot „bejárhatjuk”. A korlátokat már rég magunk mögött hagytuk, és az online térben barangolva, azonnal bármilyen tartalomhoz hozzájuthatunk. Érthető, ha az üzleti babérokra pályázó cégek is kérnek ebből a közösségi erő által generált és táplált terjesztési lehetőségből. Ezt több platformon is megvalósíthatják, így többek között a Facebookon, a YouTube-on vagy az Instagramon. Ezek közül érdemes górcső alá venni az egyik legnépszerűbb platformot, a Facebook-ot.

Megosztásokban az erő, avagy hirdetés Facebookon

A Facebook, Mark Zuckerberg találmánya, 2004-ben látta meg a napvilágot és vált egycsapásra az egész világ kedvencéve. A platformban egy teljesen új, grandiózus méreteket öltő közösségi hálózatot ismerhetett meg a nagyközönség – ami manapság már számtalan cég kedvenc hirdetőfelületévé is vált. A megosztásokkal villámgyorsan terjedő információ ugyanis a cégeknek hatalmas előnyt jelent.

Az ördög a részletekben rejlik

A Facebook hirdetések nemcsak a brand építésében, de a valódi, kézzelfogható eredmények elérésében is páratlan lehetőséget szolgáltatnak. A számok magukért beszélnek! A felmérések szerint, minden harmadik okostelefonon van Facebook applikáció is. A cégek a hirdetéseiket a lehető legrészletesebben személyre szabhatják, meghatározhatják ugyanis a célközönség „paramétereit”. A célcsoportot szűrhetik, többek között életkor, nemi hovatartozás, lakhely és érdeklődési terület függvényében is.

A hirdetéskezelés a Facebook-on a vállalkozáskezelő fiók létrehozásával kezdődik

A vállalkozáskezelő profillal való regisztráció után a hirdetési fiókra kattintva elkezdhetjük a munkát. A hirdetési fiókon belül felhasználóbarát kezelési lehetőséget kapunk a kampányaink, projektjeink hirdetéseink menedzselése felett.

Frappáns hirdetési szövegek – célkeresztben a professzionalizmus

Ne felejtsük el, hogy az ütős kampány egyik lényeges pontja a frappáns hirdetési szövegek alkalmazása. A jó szöveg nincs túlbonyolítva, egyszerű és világos. Szövegírásnál óvakodjuk a barokkos körmondatoktól, a túlságosan is szakzsargonnal terhelt kinyilvánításoktól! A jó hirdetés tartalmaz minden olyan információt, ami felkelti az emberek figyelmét. A tapasztalat azt mutatja, a kérdéssel indító szövegekre a felhasználók gyorsabban felkapják a fejüket, hiszen úgy érzik, személyesen őket szólítja meg az író. Az erősebb, figyelemfelkeltőbb szavak helyénvalóak, amennyiben azok nem hatásvadászok.