A Google Pingvin algoritmusa

A keresőoptimalizálásnak alkalmazkodni kellett a Pingvin algoritmushoz
A keresőoptimalizálásnak alkalmazkodni kellett a Pingvin algoritmushoz

A Google találati listájában nem véletlenszerűen jelennek meg a weblapok, ha begépelünk egy kulcsszót. Egy bizonyos szabály rendszer szerint sorolja be a kereső a honlapokat. A linképítés során ennek az algoritmusnak kell eleget tenni, hiszen ezen múlik egy honlapnak a sikere.
A Google Pingvin algoritmus 2012. április 24-én aktiválódott, amely sokaknak nem jelentett nagy örömöt, hiszen visszaesetek a keresőben a honlapoknak egy jó része. A keresőoptimalizálásban az új algoritmus szabályrendszeréhez kellet igazodni tavaly májusban, amikor már lassan kezdett körvonalazódni, hogy egy honlap mitől számít értékesnek a Google-ban és mi az amiért biztos büntetés vagyis visszasorolás jár.
A túlzott, hirtelen történő linképítést semmiképpen nem szereti az új algoritmus. A linképítés során alkalmazott kulcsszó halmozásért is büntetés jár. Az értéktelen oldalakról származó linkeket sem szereti a Google Pingvin. Ha a hivatkozások irreleváns környezetből származnak és maga a linképítés hirtelen leáll az új algoritmus szerint ez sem tartozik azon tényezők közé, melyek egy weblapot előrébb mozdítanának.
A keresőoptimalizálásban már egy év elteltével pontosan lehet igazodni a Google Pingvin algoritmushoz, amely tulajdonképpen a ténylegesen értéktelen weblapokat helyezi hátrébb, illetve azokat, melyek egészen eddig úgy értek el sikereket, nagy látogatottsági adatokat, hogy kijátszották a szabályokat.
A keresőoptimalizálás során mindig figyelni kell, hogy miként alakul és milyen új frissítései vannak a Google Pingvinnek, hiszen csak így tudunk sikeresen dolgozni az online marketing világában.